luni, 17 ianuarie 2011

Interviu Parada Blogurilor publicat pe www.gustos.ro

  Interviu acordat www.gustos.ro pentru 

in cadrul concursului Festivalul Blogurilor Gustoase editia a - III - a.


Vi-l prezentam cu mare drag pe domnul Adrian Sterian, care ne incanta cu retete alese pe blogul "In bucatarie cu tata".

Cum ai inceput sa ai un blog gastronomic?
Totul a fost intr-o joaca, dupa ce v-am descoperit pe voi, gustosii. Tin mainte ca prima reteta a fost o Salata de fructe. Dar dupa prima reteta si primul blog au urmat mai multe, si unele si altele, sub forma unor proiecte care sunt astazi in derulare. Si apoi dupa ce ati lansat blogurile tip „gustos”, au urmat multe sfaturi pe forumul vostru si cred ca aproximativ 10 bloguri pentru colegele noastre gustoase, prima fiind Sidy.
Ai vreun bucatar favorit? Care este acela?
Bucatari favoriti am mai multi, printre acestia : Mario Batali, Bobby Flay, Emeril Lagasse, Jamie Oliver, Rachael Ray.
De unde te inspiri in arta culinara: carti de bucate, reviste, emisiuni, bloguri, site-uri?
De cele mai multe ori caut pe net, dar folosesc si cartile de bucate din colectia proprie.
Care a fost cel mai mare dezastru culinar pe care l-ai avut?
Nu a fost chiar un dezastru, dar faptul ca folosesc mai mult cuptorul aragazului la preparatele pe care le fac, mi s-a intamplat sa gresesc „timpul de expunere” la caldura al preparatului.

Daca ai avea un restaurant, ce profil ar avea, care ar fi specialitatea bucatarului si unde ai vrea sa se afle din punct de vedere geografic?
Probabil as alege un profil international, iar ca amplasare Bucuresti sau nordul Italiei, poate Milano. Dar as face si un colt de bucatarie de genul autoservire, unde turistul venit de peste mari si tari sa isi poata prepara ceva din bucataria tarii sale.
   Ce retete ai recomanda utilizatorilor incepatori de pe blogul tau? (simple si de efect) 
O mare parte din blog contine retete de bauturi alcoolice si nonalcoolice,  oricare din ele poate deveni un inceput, dar si retetele  Peste Pe Pat De Ceapa La Cuptor , Rulouri Din File De Peste , Cuiburi de 
spaghete cu carniciori si friptura de porc pot deveni interesante pentru un incepator.
          Care este reteta ta preferata si/sau care este cea pe care o gatesti cel mai des?
Am mai multe retete preferate, dar frecventa de preparare o are Cuiburi de spaghete cu carniciori si friptura de porc.
Ai vreo reteta mostenita din familie, o reteta a copilariei tale?
O reteta de tort de ciocolata – nu este inca pe blog.
Ce meniu si ce pregatiri ai recomanda pentru o masa cu prietenii?
As incepe cu cel putin o salata,  urmata de un gratar din piept de pui alaturi de o cupa de orez, un pahar de vin de prin cotloanele uitate ale Murfatlarului, banane trase in caramel si un cocktail de fructe stropit generos cu coniac.

Daca ai vrea sa salvezi in capsula timpului cele mai tari cinci retete, care ar fi acelea?
As face un meniu din cinci retete.
Daca ai putea sa alegi o tara in care sa te nasti din nou, pe care ai alege-o din punct de vedere culinar?
Probabil Italia, undeva in nord.
Care sunt restaurantele tale preferate?
Nu am preferinte neaparat, prefer un spatiu unde sa poti savura in liniste munca bucatarului sef.
Cat de mult experimentezi in bucatarie? Respecti retetele cu strictete?
Nu le respect niciodata, altfel care ar mai farmecul bucatariei. Intotdeauna ce este nou, este binevenit.
Care este cel mai frumos compliment pe care l-ai primit pentru mancarea pe care ai gatit-o?
„Ce gatim azi ?” intrebare pusa de fetele mele.
Ai trecut prin vreo intamplare amuzanta legata de gastronomie?
In bucatarie se poate intampla orice, uneori poate fi si amuzant, dar nu neaparat comestibil:

Alimentatia sanatoasa este o chestiune tot mai importanta pentru zilele noastre, suntem inconjurati de alimente nesanatoase. Ce sfaturi, recomandari le dai tinerelor mamici pentru a-si hrani sanatos copiii?
Sa apeleze la mancare traditionala, nu la „pranzuri” sau „mic dejun” la cutiute cu termene de expirare de luni de zile: fructele si legumele sub orice forma sunt de preferat aacestor preparate.
Care este reteta de pe blogul tau cu cel mai mare succes?
Sincer nu stiu, blogurile mele nefiind actualizate foarte des, in ultimul timp, scorul lor in clasamente de tip Zeelist nu este foarte mare. Va las pe voi sa apreciati.
Ai bloggeri culinari preferati? Care sunt acestia?
Am mai multi, dat fiind ca pentru blogurile de care am grija, mai am nevoie din cand in cand de o sursa de inspiratie: sa va uitati la blog-roll de pe blogurile mele si veti vedea despre ce vorbesc.
Ai alte pasiuni in afara de arta culinara despre care ai vrea sa ne povesteti?
Grafica computerizata, prelucrari audio si video, arta fotografica ar fi o parte din ele.


In continuare sunt afisate cateva din comentariile pe care le-am primit pentru interviu si publicate pe www.gustos.ro:


  • maria elena(dulcesarat) | 2011-01-27 19:56:05
    Adi, frumos interviul, felicitari pt blogurile tale foarte interesante fiecare in felul sau. Mult, mult succes la competitie, multi ani de blogareala!
  • Nicoleta Sandulache | 2011-01-27 20:00:28
    Felicitari Adrian, esti printre castigatori dupa parerea mea si un mare castig pentru noi marea familie Gustos. Cu drag, Nico
  • Silvia | 2011-01-27 21:02:12
    Adrian,felicitari pentru interviu. Esti o persoana de nota...,de fapt nu exista nota care sa defineasca tot ce insemni tu. Multumesc mult pentru tot ce faci pentru noi si ca exzisti.
  • mariana scarlat | 2011-01-27 21:26:54
    Adi, felicitari pentru interviu! Si mii de multumiri! Fara tine, eu nu aveam un blog si nu participam la festival. Bafta la concurs!
  • maria elena(dulcesarat) | 2011-01-27 23:21:59
    Adi, felicitari pt interviu si succes la concurs! Am scris acum aprox 2 ore un comentariu dar vad ca nu a parut.
  • Sidy | 2011-01-28 06:28:12
    Bravo "gustosul" nostru drag si scump. Trebuie sa le multumim organizatorilor acestui festival ca ne-au dat sansa sa te...vedem ! Adi sa ramai cu sufletul mereu tanar asa cum te stiu, un altruist fara pereche. Ma bucur ca ai aparut in calea mea. Bafta la acest concurs si multa sanatate tie si fetelor tale...

3 comentarii:

  1. Trebuie sa imi fac timp sa ma uit pe la retetele tale... Nu ma gandisem ca as putea sa prepar si bauturi alocoolice /nealcoolice , deci... mi-ai dat o idee..
    Bafta...

    RăspundețiȘtergere
  2. felicitari pentru interviu Adrian!
    iti tin pumni la concurs!

    RăspundețiȘtergere
  3. Buna ziua domnule Adrian,intr-un tarziu,am reusit si eu sa va "fac o vizita"iar concluzia mea e ca sunteti un OM DEOSEBIT,prin tot ceea ce spuneti si mai ales ce faceti.Multumesc pentru ce a-ti facut pentru mine,am vazut ca mi-ati vizitat blogul,m-as bucura ca mai multe persoane sa-l viziteze,chiar daca sunt la inceput si mai am multe de invatat si nu stiu pe cine sa intreb;multumesc inca o data si mult succes pe viitor!

    RăspundețiȘtergere

Comentarii

Comentariile trimise de dvs pe acest blog sunt moderate de administratorul blogului. Comentariile dvs vor fi vizibile pe blog in maxim 24 de ore. Va multumim pentru intelegere.